Miért fontos számunkra a páciensekkel való törődés az Illés Dental fogászati rendelőben? És hogyan teszünk érte, hogy mindenki jól érezze magát nálunk?
Az Illés Dental fogászati rendelő csapata számára nemcsak a szakszerű kezelés, hanem a páciensekkel való törődés is kulcsfontosságú. Számunkra a hozzánk érkezők kényelme, biztonsága és elégedettsége mindenek előtt áll.
Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért hiszünk abban, hogy kiemelten fontos az odaforduló törődés, és hogy milyen előnyökkel jár ez a páciensekre nézve, ha ellátásra van szükség.
A fogorvosi szorongás csökkentése
Sok ember számára a fogászati kezelések hatalmas szorongással járnak.
Sokakat visszatart, akár a rendszeres szűrővizsgálatokon való részvételtől is, az a belső szorongás, hogy ismét el kell látogatni egy fogorvosi rendelőbe.
Sajnos számtalan, akár gyermekkori rossz tapasztalat, a fájdalmas kezelések emléke, vagy a szakszerűtlen és durva hozzáállás is vezethet a bizalom hiányához és a szorongás megjelenéséhez. De kellő türelemmel és a szakemberek törődő hozzáállásával ezek a tapasztalatok szerencsére felülírhatóak.
Az Illés Dental fogászati csapata minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a páciensek pozitív élményekkel távozzanak a rendelőből. Mert hiszünk abban, hogy a türelmes és figyelmes hozzáállás, a megfelelő információellátás, és a kényelmes környezet biztosítása, mind hozzájárulnak a pácienseink nyugalmához, és az esetlegesen jelenlévő szorongások csökkentéséhez.
Ezáltal sokkal szívesebben látogatnak el rendszeresen a páciensek is professzionális szájhigiénés kezelésre, melynek segítségével megelőzhető a komolyabb problémák kialakulása, a fogszuvasodás és a fogágybetegségek is elkerülhetőek.
Bizalom a fogorvosokban
A fogorvosi rendelőben dolgozó szakemberek hozzáállása és kommunikációja nagyon fontos ahhoz, hogy a páciensek biztonságban érezzék magukat és bizalom alakulhasson ki a kezelőorvossal.
Ez a bizalom pedig nagyban segíti az eredményes közös munkát és a mielőbbi gyógyulást.
Ugyanis gondoljunk csak bele: ha bizalmatlanok vagyunk a fogorvosunkkal szemben, nagy valószínűséggel nehezen fogadjuk meg a tanácsait akár lábadozásról, akár további kezelések szükségességéről van szó. Ez pedig legrosszabb esetben súlyos szövődményekhez vagy elhúzódó betegségekhez, romló állapothoz vezethet.
Ezért nagyon fontos, hogy a fogorvosok kellő figyelmet fordítsanak arra, hogy a páciensekkel tisztelettudóan és segítőkészen kommunikáljanak. Ez nemcsak a kezelési folyamat során, hanem a kezelés előtt és után is nagyon fontos.
A mindennapi munkánk során ez nálunk a rendelőben sem lehet másképp, mert a páciensek gyógyulása, jó közérzete és biztonsága számunkra egyformán fontos. Ezért úgy bánunk a hozzánk érkezőkkel, ahogy elvárjuk, hogy velünk is bánjanak.
Az egyéni megközelítés fontossága
Minden páciens más, és más. Így az igények és lehetőségek is eltérőek lehetnek.
Ahol a fogorvosok számára a személyre szabott megközelítés fontos szempont, ott bízhatunk abban, hogy elégedetten és pozitív élményekkel távozzunk majd rendelőből. Mert nem csupán csak egy kezelést kapunk, azt minden esetben az egyéni igényeinkhez fogják igazítani. Ebben a szellemben dolgozik az Illés Dental fogászati rendelő csapata is nap, mint nap.
Több, mint fogászati ellátás
A fogászati rendelőnk nem csak a fogászati ellátásra koncentrál. Mi a páceinsekkel való kapcsolatra is nagy hangsúlyt fektetünk.
A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a fogorvosoktól nem kell félni.
Persze sokan szeptikusak, hogy hogyan lehet jó hangulat egy fogorvosi rendelőben vagy akár a fogorvosi székben ülve. A válaszunk erre, hogy a fogászatunkon minden páciensünkkel úgy bánunk, mint a családtagjainkkal, legyen szó akár idősekről vagy kismamákról.
A gyermekfogászaton pedig nem csupán a legmodernebb technikákat alkalmazzuk a mielőbbi gyors gyógyulás és a fájdalommentes kezelések érdekében, hanem egy vidám, pozitív élménnyé varázsoljuk a fogorvosi látogatást a gyerekek számára is.
Így bármikor félelem nélkül, bátran ülnek be a kezelőszékbe, mert segítünk megalapozni egy jó és bensőséges viszonyt a fogászattal. A bizalom pedig segít abban, hogy a megelőzzünk egy sor felnőttkori problémát, ami a rossz szájhigiéniából, a hiányos szájápolási rutinból vagy a rendszeres szűrőviszgálatok kihagyásából fakadnak.
A pozitív üzenetek ereje a fogászati rendelőben, avagy bemutatkozik a Noémafal
A Dr. Illés családi fogászaton számunkra nagyon fontos a páciensek mentális egészsége is.
Ha valaki rossz és terhelő korábbi tapasztalatokkal érkezik egy fogászati kezelésre vagy nehezebb életszakaszban van, esetleg rossz napokat él meg, hatalmába kerítheti a szorongás a rendelőbe érkezve.
Hogy segítsük, megerősítsük és támogassuk a hozzánk érkezőket, készítettünk egy noémafalat a rendelőnk várójába. 108 különböző, pozitív gondolatot helyeztünk el a színes kis kártyákon, amelyeket elolvasva a pácienseink egy pillanatra fellélegezhetnek, elmosolyodhatnak vagy épp elgondolkodhatnak.
A pozitív kommunikáción alapuló gyógyászati módszerek ugyanis kutatások által is bizonyítottan segítik a betegségeken átesettek felépülését.
A pozitív üzenetek támogatják a hozzáállásunk átalakítását egy-egy nehéz helyzetben és minél többször pillantunk rájuk, annál jobban megmaradnak a gondolatainkban, mélyebben megértjük és befogadjuk azokat. Egy idő után pedig képesek leszünk hinni is bennük.
A noemafal pozitív megerősítésként szolgáló kis kártyái minden páciensünk számára elérhetőek, és csak pár pillanatot vesz igénybe az elolvasásuk.
Sokan elviszik magukkal, ha nálunk járnak, és napközben újra és újra elolvassák az üzenetüket. Mert ez egy első, látszólag apró, de erős lépés lehet az önbizalom és a biztonságérzet megteremtése felé, és fókuszba kerülhetnek általuk azok a fontos, de manapság háttérbe szoruló értékek, mint a szeretet, az empátia és az emberi értékek, amelyek mentén válhat csak az életünk igazán teljessé.
Várjuk szeretettel fogászati rendelőnkbe, látogasson el hozzánk! Nálunk nem csupán egy szép mosollyal lesz gazdagabb!
KONZERVÁLÓ FOGÁSZAT ÉS FOGPÓTLÁSTAN SZAKORVOSA
Fogszakorvos vagyok, a Szegedi Tudományegyetem Fogorvostudományi Karán végeztem 2004-ben. Konzerváló fogászat és fogpótlástan szakvizsgámat 2007-ben szereztem.
Fogászatokon és klinikákon szerzett tíz éves tapasztalatommal saját rendelőt nyitottam, ahol a precizitás és profizmus mellett törekszünk a fájdalommentes, oldott hangulatú kezelések megvalósítására.