Tartsa meg fogait hosszú távon!

Gyökérkezelés modern eszközökkel

Miből állnak fogaink?

Egy fog koronai és gyökéri részből áll, a fogállomány tekintetében megkülönböztetünk zománcot, alatta lévő dentint, és a fog legbelső részét képező pulpát.  A pulpa (fogbélüreg) ereket, idegeket, kötőszövetet tartalmaz.

Mikor szükséges a gyökérkezelés?

Gyökérkezelés akkor válik szükségessé, ha a fogbélüreg (pulpa) megfertőződik, begyullad, elhal, esetleg megsérül. Ezt a következők okozhatják:

• fogszuvasodás
  • hő-, kémiai, mechanikai ingerek
  • trauma

Fájdalommentes

Nincsenek mellékhatásai

Modern eszközökkel zajlik

Kérdése van?
    Időpontot kérne személyes konzultációra?

Adja meg telefonszámát, és örömmel visszahívjuk!

Hogyan végezzük a kezelést?

Gyökérkezeléskor a gyulladt, elhalt, befertőződött pulpaszövetet teljesen eltávolítjuk, a pulpakamrát és a gyökércsatornákat fertőtlenítjük és végül gyökértömést készítünk. Hála a modern anesztéziának ez a kezelés ma már teljesen fájdalommentes.

Lássuk részletesen a folyamatot:

A sikeres gyökérkezeléshez elengedhetetlen a teljes pulpaszövet eltávolítása, a csatornákból is. Ehhez pontosan ismernünk kell a gyökércsatorna hosszát, melyre korábban csak röntgenfelvételekből tudtunk következtetni. Ma már elektromos csatornahossz meghatározóval (apexlokátor) pontosan bemérhető ez a hossz. Az eljárás teljesen fájdalommentes, mellékhatások nélküli és a röntgennel ellentétben nem jár sugárterheléssel, így terheseknél is biztonságosan alkalmazható.

Kezeléskor a csatornák fertőtlenítését 3%-os nátrium-hypoklorit és 17%-os EDTA- oldat váltott használatával érjük el. A fertőtlenítő oldatok hatékonyságát ultrahang rezgésekkel (30.000 Hz) tovább fokozzuk, ezáltal a csatornákat teljesen baktériummentessé tesszük.

A gyökércsatornák megmunkálása modern, rendkívül rugalmas nikkel-titán ötvözetből készült gépi eszközökkel történik, így a nagyon görbe csatornákból is lehetőség van az összes pulpaszövet eltávolítására. Ezekkel a speciális eszközökkel megmunkáljuk a gyökércsatornákat. Nagyon fertőzött fogaknál szükséges a gyökércsatornák gyógyszeres lezárása. Ilyen esetben egy következő alkalommal készítjük el a gyökértömést.

Kérje ajánlatunkat gyökérkezelésre!